torsdag 15 oktober 2009

I like the way you´re thinking

De klasskamrater jag spenderar mest tid med är unga T (25 år) och unga S (22 år). Unga S och jag har hängt rätt mycket de här dagarna. Hon är så skön. Hon är den häftigaste bruden jag har umgåtts med på länge. Hon är cool utan att anstränga sig, och utan att ha en jobbig attityd. Det är så himla kul att umgås med en sån person.

När vi pratar om hur första mötet med våra värdfamiljer blev så kan Unga S haspla ur sig:
- Jag bara sa att jag gillar Slipknot, så blev alla lugna och avslappnade.
Vi andra stirrar stumma på henne i någon sekund. Vi som sedan fattar skämtet skrattar gott, övriga undrar nog vad Unga S är för en typ.

När jag visar henne Boots och deras låga priser på smink så flippar hon och blir köpgalen. Sedan har vi roliga samtal och promenerar runt i staden. Det visar sig att hon är uppvuxen där jag nu bor. Hon berättar mycket om sitt liv och sin familj. Det är som en frisk fläkt. Sedan hjälper jag henne att hitta dit hon ska på kartan och ger henne tips var hon kan köpa frukt (Sainsbury´s och Tesco).

Unga S är alltid hungrig. Hon undrar högt:
- Om jag är så här nu, hur ska det då bli om jag någon gång blir gravid? Herregud, jag måste ju gå med dropp då!

När jag stoppar i mig ytterligare en Panodil (Ponodol, tror jag att de heter i England) så säger Unga S syrligt:
- Stackare. Den här resan kommer du att minnas som då du blev pillerberoende.

Inga kommentarer: