fredag 2 oktober 2009

Morgondialog

Det sitter två tjejer (ca 13 år) intill mig på t-banan från förorten in mot stan. 1 berättar för 2 att hon har träffat en kille, han är jättesnäll, men lite udda.
1: Alltså, vi har träffats i typ en vecka, alltså totalt i en vecka.
2: Aha.
1: Så ställer han sig mitt framför mig, på riktigt, och säger `jag gillar dig´.
2: Vad då, rakt till ditt ansikte? Inte i sms eller text eller nåt?!
1: Ja, precis! Helt otroligt! Jag blev helt, liksom, jag visste inte vad jag skulle säga, jag blev helt tyst. Sen sa jag att jag måste liksom lära känna dig lite mer, vi har bara träffats i en vecka liksom.
2: A. precis.
1: Så igår ba, vi va tillsammans hela dagen. Hela dagen, fatta.
2: Vad då?
1: Vi vara gick runt hela dan.
2: Vad då, gick runt?
1: Ja, vi höll handen, gick omkring iområdet, vi bara gick och gick typ hela dagen. Vi pratade och sånt. Fatta!
2: Oh, shit.
1: Ja, precis.

De pratar vidare om vem killen är. Det visar sig att 2 vet vem han är och hon tycker att han är reko och gullig. Sedan säger 2:
2: Vad ska du göra i eftermiddag?
1: Vet inte.
2: Vill du hänga med oss? Vi ska hänga på skolgården, bara chilla. Hänga med, det blir kul.
1: Vet inte...
2: Jag skulle vilja röka vattenpipa på skolgården, men vi har ingen...har du en pipa?
1: Naee, men en kompis har, vi kanske kan låna den...
2: Ja, kolla med henne och kom till skolgården sen.
1: Men jag har inget kol...
2: Det är lugnt, jag har kol, bara du har pipa.
1: Okej, jag ska koll aom vi kan låna.

De går av.

Inga kommentarer: