söndag 11 oktober 2009

When the partypeople come home - okristlig tid

Uppe innan DN anländer. Har endast sovit ett par timmar. Gråt och tandagnisslan från Åttaåringen när jag skulle gå. Blodspår på perrongen, både i förorten och på centralen. Blev nästan full på ångorna från folket i vagnen. Kondomer och skräp från McDonalds längst med min väg på centralen. Centralstationen hade inte ens öppnat. Klev på flygbussen. Vågade knappt skicka någon ett sms, tänk om jag väcker dem. Bävade flygningen. Har lite ont i halsen. Undrar vad som händer med mina trumhinnor. I gryningen lyfte planet. Många trötta människor ombord.

Vid lunchtid anlände bussen till Salisbury och vi hämtades av våra värdfamiljer. Jag var en av dem som inte fick lunch. (Frukost och middag ska värdfamiljen stå för.) Mamman i huset berättade för mig om deras späckade schema; barnen går på balett, steppdans, spelar flöjt och piano, simmar och går på scouterna. Måndag och tisdag skulle de inte göra middag. Jag skulle ju ändå säkert äta ute med mina kompisar. Frukost var det en skål med mjölk och cornflakes som gällde.

Öronen värker, halsen känns full av taggtråd. Jag har feber och frossa om vart annat.

Inga kommentarer: