lördag 3 oktober 2009

Små saker som irriterar mig just nu

När man går in i en biosalong så läser man på biljetten om det är VÄ eller HÖ och sedan går upp på den sidan av stolarna. Okej, gott folk, har ni fattat det nu? Man går inte på VÄ varje gång, bara för att ingången är där, och sedan tränger sig förbi hela rader av folk så att de som redan sitter måste resa sig flera gånger. Okej?

En tant står i kassakön på ICA och pratar högt upprört om vad hon tycker om att det är socker (stärkelsesirap) i alla produkter nu för tiden. Hon tittar på mig flera gånger och ser ut att söka medhåll. Jag håller delvis med, men orkar inte vara den personen just då, så jag låtsas som ingenting och plockar upp mina varor. Hon höjer rösten och talar med en mer menande ton. När jag ändå inte svarar (men kassörskan gör det, och tanten före henne i kön, så hon borde vara nöjd) så börjar hon istället att kommentera MINA varor och vad de innehåller.

Inga kommentarer: