söndag 18 oktober 2009

Premonition

Jag tittade på tvättmaskinen när jag skrev instruktioner till barnvakterna, innan jag åkte till England. Jag tittade på den och tänkte att den sjunger på sista versen. Kanske kommer jag aldrig få använda den igen.

Bara min pappa har använt den under veckan som gått. Och klagat på att den lät döende. När jag kom hem körde jag en maskin, sedan dog den. Trumman snurrar inte. Tippen nästa. Så himla typiskt.

Förra veckan pratade jag med klasskompisar om fenomenet att de flesta manicker (TV, mobiltelefon m m) verkar ha ett inbyggt chip som gör att de inte fungerar när de har passerat garantidatumet, eller när man har slutat betala av på dem. Tyvärr gäller inget av detta min tvättmaskin. Den inhandlades för exakt 10 år sedan. Den har tjänat mig väl. Vila i frid.

Inga kommentarer: