måndag 19 oktober 2009

Life in the fast lane

Var på bio med Åttaåringen igår. Vi såg Up!, som vi väntat på ett tag. Den var verkligen makalös. Mest tror jag att själva historien imponerade på oss. Hur man ens kan komm apå en sån historia förbluffar mig. Inom fem minuter hade vi upplevt hur Mannen-som-bor-i-husets liv passerat revy från småbarnsåren till pensionärsåldern. Det var fascinerande. Vid ett par tillfällen under filmen blev både Åttaåringen och jag smått ledsna över vad som hände i filmen, men mest skrattade vi åt alla andra saker. Det var mycket mer action och lite småläskigheter än vad jag trott att det skulle vara.

Jag tror att Åttaåringen reagerade starkast när Mannen-som-bor-i-husets fru inte kunde få barn. Att en kvinna inte skulle kunna bli med barn var helt främmande för Åttaåringen och hon grubblade bort flera minuter av filmen på detta fenomen. Måste prata mer med henne om det sedan.

Inga kommentarer: