fredag 9 oktober 2009

Tjejer, lär er något nytt

Väninnan M har frågat ifall jag kan köpa Tampax Compact när jag är i England. Visst. Måste nog testa dem själv också. Berättar för min klasskompis när vi diskuterar storlek på resväska. Får se om jag får plats med Tampaxpaketen.
- Vad då för något?
- Tampax.
- Vad är det för något?
- Tamponger.
- Jaha. Finns de bara i England?
- Eh, nej, de finns här i Sverige också. Det är som OB, fast med en hylsa som gör det smidigare att föra in tampongen med.

Hon har aldrig hört talas om Tampax. Jag blir lika förundrad varje gång en tjej säger att de inte har det. Jag har visserligen aldrig använt OB i hela mitt liv, så jag är väl lika udda i deras ögon. Jo, jag har testat OB en gång, men det var ju helt värdelöst i jämförelse med Tampax.

Inga kommentarer: