måndag 5 oktober 2009

Soon my pet, soon

Tenta på onsdag och fyra andra skoluppgifter innan helgen. Sen ska jag bara ha koll på att det finns mat inför nästa vecka och att Åttaåringen har alla gympakläder, läxor och annat klart till skolan inför nästa vecka. Sen ska jag packa. Ja, skura golvet, bädda rent och städa lite allmänt, förstås - och ge barnvakterna (morfar och väninnan M) instruktioner och schema inför veckan som kommer med Åttaåringen, men sen, sen är det dags. Idag växlade jag till mig några pund, då kändes det verkligare. Det finns ett uns av resfeber i mig, men det lär växa sig större till helgen.

Mina klasskamrater pratar om att festa när vi är i England och någon undrar över om det finns datorer tillgängliga, så att de kan plugga, och någon tycker att det ska bara bli allmänt jobbigt att resa bort och bo inneboende hos främlingar.

Själv är jag väl litet smått brydd över att jag måste bli ekonomiskt tyngd av en undervisning som ska vara kostnadsfri.

I övrigt ser jag dock mest fram emot resan. Jag planerar inte att festa och inte att sitta framför en skärm. Jag planerar att flanera - och inte laga ett enda mål mat på en hel vecka. Det låter nästan för bra för att vara sant.

Inga kommentarer: