måndag 14 juni 2010

Not an available customer

- Pinga.
- Hej, jag ringer från Bluttanbläbolaget.
- Jaha, hej.
- Förlåt, jag uppfattade inte namnet.
- Pinga.
- Ja, hej Pinga, jag ringer som sagt från Bluttanbläbolaget. Jag undrar om du använder stadens intranät.
- Hur menar du då?
- Är du medveten om att det är installerat hos dig, Pinga, så att du kan använda det? Du är ju liksom delägare i det nätet, Pinga, eftersom det är via staden.
- Jaha du. Jo, jag är medveten om att det är installerat, och nej, jag använder det inte.
- Okej, hur har du löst din telefoni och internetuppkomppling idag, Pinga?
- Jag har en annan leverantör.
- Jo, det förstår jag, men vilken då?
- Du får ursäkta, men jag har inget behov att byta just nu, så det spelar inte så stor roll vilken leverantör jag har.
- Nähä, men Pinga, är du medveten om att du via intranätet kan välja precis vilken lösning du vill ha? Låt oss säga att du har en sån här stor uppkopplingshastighet på internet idag, då får du ändå inte nyttja den fulla kapaciteten, eftersom det beror på hur många som surfar samtidigt som du...
- Jo, jag är medveten om det...
- ...och om du istället skulle ta och koppla upp dig via det här nätet så skulle du få full kapacitet och du kan ha ip-telefoni och allt där, Pinga.
- Ja, men jag är inte intresserad av att byta.
- Hur kommer sig då, Pinga?
- För att jag är nöjd med det jag har och ser ingen anledning till att byta just nu.
- Handlar det om att du har en bindningstid, Pinga?
- Det också, men det är väl mindre viktigt. Det handlar mest om att det är så mycket meck med att byta.
- Nehej, du, Pinga, det är ju just det det inte är. Om det hade varit det så hade ju ingen valt det här alternativet. Vi fixar allt åt dig, Pinga...
- Eh, nej, det gör ni inte...
- ...just nu handlar det bara om att vi tar vid där din bindingstid tar slut, så när är det?
- Ja, du, det vet jag inte i huvudet, men det spelar ändå ingen roll, för jag är inte intresserad av att byta just nu.
- Men, Pinga, vad betalar du i månaden för internet just nu?
- Men, du, jag vet inte (jo, det gör jag visst, men orkade inte med karln längre), och det spelar ingen roll för jag kommer inte att byta. Så antingen får du återkomma längre fram eller så kanske jag återkommer till er längre fram, men just nu är jag inte intresserad.
- Okej, vi säger så, Pinga.

Det här är den tredje påträngande typen som ringer på en vecka. Leave me alone.

2 kommentarer:

Mary sa...

Jag tror att du funkar som jag: när de använder mitt tilltalsnamn blir jag bångstyrig vilket erbjudande de än har, jag lyssnar inte ens utan irriterar mig bara på att de missbrukar mitt namn ; )

Lisas syster sa...

Jepp. Precis så är det. :-/