onsdag 23 juni 2010

Surviving

I morse skulle Nioåringen ta en kniv i kökslådan. Hon konstaterade att allt som fanns kvar i lådan var en ynka gaffel. Allt ligger i disken.
- Wow, mamma, där ser man hur mycket bestick bara två personer kan använda på några dagar.

Nej, jag har inte orkat diska så mycket de senaste dagarna. Ska försöka ta mig samman idag och göra både det och dammsugningen.

I söndags låg jag på soffan hela dagen, som ett trafikskadat rådjur, med värk i kroppen och i huvudet. Jag slumrade mig igenom dagen. På måndagen var det "bara" huvudvärk och rinnande näsa. Makalöst tacksam att hostan slutade efter bara några dagar (peppar, peppar).

Igår trodde jag att jag skulle kunna jobba idag, men det var nog mest skulden, över att inte vara på jobbet och hjälpa mina redan underbemannade kollegor, som talade. Jag bestämde dock igår att stanna hemma idag, och tur var väl det. Idag känner jag mig sämre än igår och har ägnat morgonen åt att blåsa som en elefant ur näsan, samt känt mig yr i bollen. Hur ska det här gå? Imorgon ska vi ju åka bort, och på lördag är det bröllop...

Inga kommentarer: