fredag 4 juni 2010

Sex ed to go

I hörnan av förskolegården sitter det en sexårig tjej helt solo när jag kommer för att hämta en bil som ligger intill henne.
- Sitter du här helt själv?
- Ja...
- Vad har du för dig då?
- Jag väntar på Max.
- Jaha, men var är han då?
- Han skulle bara kissa...
- Jaha, då kommer han nog snart.
- ...med sin...p...
- Med sin vad?
Hon ser generad och blyg ut och ler mot mig och säger sedan med en aning frågande ton i rösten:
- Med sin...pung...
- Med sin snopp, menar du. Han skulle kissa med sin snopp.
- Pung heter det väl?
- Nej, det är det som är under snoppen (jag visar med ett rakt finger (dock ej långfingret) och två böjda). Snoppen kommer kisset ifrån.
- Ahaa, ja.
- Men jag tror att Max springer runt med bollen där borta, så gå dit du.
- Okej.
Så springer hon iväg.

Inga kommentarer: