onsdag 6 maj 2009

Att ha mage

Helt otroligt, men nu ringde de precis från Comhem och erbjöd mig ett "jättebra" erbjudande. Lite knäppt att ringa efter gårdagens avbrott i trafiken, kan jag tycka, men jag är inte intresserad ändå.
- Får jag fråga varför då?
För att jag inte vill ha något med er att göra. Det sa jag inte.
- För att jag inte vill ha digital-TV.
- Nehej, men då har jag en aningen tråkig nyhet för dig.
- Jaha?
- Från och med första juli så kommer inte de analoga kanalerna att finnas kvar längre, då är det bara 1:an, 2:an och 4:an som gäller.
- Jaha, men då väntar jag till juli då (och väljer en annan leverantör innan dess).

Jag har inte sett något om att det kommer att bli så från i juli. Tusan vad de håller på. Är det så himla vettigt att bara ha digitala kanaler när vi nu sett vad ett åsknedslag kan göra?

Inga kommentarer: