måndag 25 maj 2009

Perspektivbyte

Under lördagen träffade åttaåringen och jag min mammas väninna och hennes barnbarn. Uppenbarligen har min mamma delat med sig information till väninnan om att jag har träffat Musikmannen, eftersom väninnan gratulerade mig. (F ö fattar jag inte varför alla 40-talister som tar del av det faktum att jag träffat en man känner sig nödgade att just gratulera mig. Är det så uppseendeväckande att jag har äntligen träffat en karl?) Uppenbarligen har sedan väninnan delat med sig till barnbarnen, då fröken Amira, sju år, stolpade fram till åttaåringen och sa:
- Jag har hört att du har fått en låtsaspappa.
Åttaåringen tittade frågande på mig och jag tittade frågande på Amira och sa:
- Hur menar du nu?
Hon såg frågande ut och sa:
- Farmor sa att åttaåringen hade fått en låtsaspappa.
- Aha, du menar att jag har träffat en kille och du tänker att han är som åttaåringens låtsaspappa?
- Jaa.
- Jaha, jo, men vi kallar honom inte för det, han är min kille bara.
- Jaha... Är han vit?
Amiras pappa skrattade gott.

Inga kommentarer: