onsdag 20 maj 2009

Scratching backs

När man kommer ned till detaljnivå i arbetet med en uppsats - som skrivs ihop med någon annan - så handlar det om ett givande och tagande. Vad är jag beredd att ge upp för att min skrivarpartner inte vill ha med det? Vad vill jag strida för att ta bort, eller lägga, till som partner inte håller med om? Mycket struntar jag fullständigt i vid det här laget, och det är väl tur om båda då är rätt prestigelösa. Vilket vi är.

Det är ändå fascinerade att då finna sidor av sig själv - och sin partner - som man inte hade en susning om. Bilden som man har av den andre formas till viss del om, men består ändå i grunden. Tack och lov.

Det mest intressanta uppvaknandet hittills var att jag igår fick ta del av att bindesteck inte längre används och att avstavning är ute. Then you may call me old-fashioned.

2 kommentarer:

Ewa sa...

Ha ha :-) Jag sa inte att det är så. Jag sa att jag tror att det är så... Nu måste jag ju verkligen ta reda på hur det är :-)

Ewa sa...

Hoppas att inte bilden har formats om till det negativa och hoppas att du inte har fått göra avkall på saker som du tyckt var viktigt för min skull:-) Jag håller med om att vi har varit rätt prestigelösa och jag tycker vi har varit ett toppenteam!!Kram