måndag 25 maj 2009

Domedagen

Imorgon är det dags. Då ska jag närvara vid opponeringen av fyra olika examensarbeten (c-uppsatser). Först ska jag lyssna på två, sedan ska jag vara respondent på mitt (vårt) eget arbete och sedan ska jag opponera på ett arbete skrivet av två tjejer.

Jag bävar mest för det sista. Idag har vi slitit vårt hår i frustration över hur vi på ett diplomatiskt sätt ska kunna lägga fram att vi tycker att deras arbete är helt värdelöst. Det finns inte direkt någonting positivt att säga om det alls. Skulle vi behöva betygsätta det så skulle det aldrig ens få godkänt. Inte enligt betygskriterierna heller, då dessa förutsätter en analys där man kopplar resultatet till litteraturen, samt en bra akribi. Inget av detta finns. För att bara nämna något ur det förvirrade sammelsuriet som de kallar sitt arbete. Jag fattar inte hur en handledare kan ha godkänt att arbetet var färdigt. Fast det kanske inte heller är godkänt, vad vet jag.

Jag vet dock att i jämförelse med deras arbete så är vi absolut värda ett A!

Inga kommentarer: