tisdag 30 mars 2010

Tacos, med p-rulle som tillbehör

När jag läser dagens kolumn i Metro, så påminns jag om fredagens middag.

Fredag ca 17.30. Tillsammans med Nioåringen äter jag tacos i Kungshallen, som är till bristningsgränsen full av folk. Vid bordet intill vårt sitter det fyra tonårskillar (ca 16-18 år). De slevar i sig enorma portioner mat, samtidigt som de lyssnar på musik, pratar och surfar via mobilen. Nioåringen betraktar dem (stirrar) som hypnotiserad. Så vänder en av killarna displayen på sin mobiltelefon mot de andra, för att visa vilken film han tittar på medan han äter. Av killens min fattar jag att det inte är barnvänligt och jag hinner uppmana Nioåringen att vända bort blicken innan jag ser vad som visas i telefonen. Det är en man och en kvinna som har samlag, i närbild. Bara så där.

Inga kommentarer: