fredag 10 oktober 2008

Av yttersta vikt

Härom dagen kom jag på att jag skulle sätta ut en kontaktannons. Inte tänka, bara göra. Så jag plockade några passande ord (ur andra annonser, i brist på fantasi) och skickade in en annons via sms. Jag var dock noga med att påpeka att jag inte är pinnsmal. Samtidigt läste jag inte så noga hur man kunde komma i kontakt med mig, men tydligen kan man bli kopplad direkt till min mobil. Vilket jag lärde mig nyss, då det ringde en mycket forcerande man. Den viktigaste frågan för honom var hur mycket jag väger - han vill ha något ordentligt att krama. Hur tänkte du nu - är det verkligen en bra start på ett förhållande att fokusera på just det? Ville jag fråga, men avslutade snabbt samtalet.

3 kommentarer:

Lenox sa...

förlåt att jag skrattar men jag har verkligen frustat av skratt här hemma.

Det är inte åt annonserandet utan åt just det där hur man poängterar att man inte är pinnsmal, att man inte läser hur folk kommer i kontakt med en, och att någon forcerat frågar just efter den grejen. Det är komiskt. på något vis ihop. :)

Lisas syster sa...

Jaaa.... Vet inte hur jag ska tolka det där. Du skrattar MED mig, va? ;-)

Anonym sa...

självklart MED, jag kanske känner igen mig vettu ;)