söndag 5 oktober 2008

Visst, jag suger av dig, kan vi gå på bio sen?

När vi pratar sex och samlevnad i skolan framkommer det att det numera verkar vanligt bland tonåringar/unga vuxna att tjejer suger av killar som en "kompisgrej". Jag baxnar. Jag tror vi alla i klassen gör det.

Igår såg jag ett program på SVT2 om filmen "Deep throat". Jag lärde mig mycket. Både om filmen och Nixon. Jag kommer nog aldrig glömma när filmen hade premiär och vilka diskussioner som skapades i och med den. Och jag lärde mig vad filmen handlar om: att Linda Lovelace har sin klitoris långt ned i halsen - och att hon kan ta en stor kuk ända dit ned. Snacka om manlig (patetisk) fantasi.

När jag var en ung vuxen var jag tillsammans med en kille vars största dröm var att bli porrskådis (och visst; hans kropp och kuk skulle nog platsa i en p-rulle), så till den milda grad att han såg p-rullar och försökte att lära sig hur man skulle stå, röra sig och så vidare. När jag en dag slängde ut p-rullarna så var jag inte vatten värd. Inte så konstigt kanske att kärleken inte överlevde så mycket längre efter det.

Filmen på SVT2 igår avslutas med att en av männen som blivit intervjuad under programmet säger ungefär: "När Deep throat kom var det knappt någon som visste vad det innebar att suga av någon. Under -30, -40 och -50-talet ansågs det vara något riktigt fult att suga av någon. Med filmen följde en revolution. Idag tycker inte ungar att det ens räknas som sex att ge någon en avsugning. Det har spårat ur."

På 30 år har det blivit så här. Var är kärleken, vem fokuserar på den?

Inga kommentarer: