söndag 26 oktober 2008

Mellan service och bra pris, så väljer jag ofta service

I flera månader har jag funderat på att byta till digitalTV, men än så länge har jag inte funnit ett tillräckligt bra skäl till varför jag ska byta. Det blir dyrare och jag får inte alla kanaler som jag vill ha. Tidigare var jag kund hos UPC och jag hade mina duster med dem och deras ofantligt dåliga service. Sedan blev UPS Comhem, men servicen har inte förbättrats. Så ifall jag ska byta till digitalTV så kommer jag inte välja dem.

Häromkvällen ringde det en försäljare från Comhem och frågade ifall jag hade digitalTV.
- Nej.
- Har du bredband?
- Ja.
- Vilken leverantör har du ditt bredband hos?
Med en hetsig ton inväntade han mitt svar för att sedan överrösa mig med anledningar till att jag skulle byta leverantör, men tji fick han.
- Det vill jag inte säga.
- Va?
- Det vill jag inte säga.
- Eehh, nähä, varför inte då?
- Njaa, vad spelar det för roll?
- Okej, men har du fast telefoni då?
- Det är ju den du ringer på.
- Jaha, just det! Vilken leverantör har du där då?
- Samma som bredbandet.
- Och det vill du inte säga.
- Nej, just det.
- Eh, okej, du vill vara lite hemlig alltså.
- Nej, men jag vill inte vara en öppen bok heller.
- Okej, men om du byter till Comhem så...
Och så kom erbjudandet ändå.
- Jag är inte intresserad.
- Men, varför inte?
- För att jag inte är det.
- Av vilken anledning.
- För att det inte är tillfäckligt tilltalande för mig. (Och ni är urusla på att ge god service.)
Tack och hej leverpastej.

God service uppväger nästan alltid ett dyrare pris. Call me old-fashion.

1 kommentar:

Ewa sa...

Bra gjort! Jag måste lära mig av dig hur man gör.. Jag är alltid för mesig när det gäller försäljare och innan jag vet ordet av har jag både nytt elavtal och telefonabbonemang och allt man kan ha samtidigt.. J börjar bli aningen trött...*skratt*