måndag 13 oktober 2008

Universum rakt ned i min byrålåda

I min jakt på kärlek funderade jag över vilka kriterier jag har för en man jag kan tänkas träffa. "Inte som de män jag tidigare varit tillsammans med" kan rätt bra summera de saker jag tänkte på. Jag skulle också gärna slippa gå igenom hela lära-känna-dig-och-fundera-över-om-du-är-psykopat-fasen och bara hoppa fram till det stadie där jag har möjlighet att dra fram en kille (som ur en byrålåda (dock ej som en dildo)) i rampljuset när jag/han känner behov av det. Fast mest av allt skulle jag bara vilja gå på en date eller två och kanske pussas x antal gånger. Min kärlek har levt på sparlåga så länge att jag börjar undra ifall den har förtvinat helt eller om det är möjligt för mitt kallhamrade hjärta att börja pulsera av varma känslor igen.

När jag så fått en handfull svar på min annons (nej, det var inte en annons på nätet (i så fall hade det varit sju händer fulla av svar), det här var the old fashion way: tänk Heta Linjen á la fjortisstil) kunde jag konstatera att ingen av dem levde upp till kriterierna. Så jag tänkte ta bort min annons, men så gav jag universum en chans till. Jag insåg att jag nog måste precisera mig en aning. Vilket jag gjorde. När jag hade en bild av en karl i huvudet insåg jag att det måste till någon löjlig knorr på det hela så jag lade till: och det kunde vara trevligt om hans namn låter bra ihop med mitt. Som Maud och Claude, Peter och Petra eller, ja, ni fattar.

Nästa meddelande som trillade in passade alla kriterier, t o m namnet. Så jag tog bort min annons och fokuserade.

Inga kommentarer: