torsdag 27 maj 2010

En annan sorts under

En av sexåringarna äter lunch med oss och småbarnen en måndag. Sexåringen börjar plötsligt berätta om hur duktig hon varit kvällen innan.
- Jag skulle gå och hämta pizzan, och jag klarade det!
- Jaha, var skulle du hämta pizzan, menar du?
- Vid dörren, och så skulle jag lämna pengarna och det gick bra!
- Jaha, kom någon hem med pizza till er, hade mamma beställt pizza?
- Ja, och jag skulle gå ner och möta han med pizzan och jag fick ta på mig skorna och springa ned och det gick jättebra!
- Vad bra, vad duktig du var! Åt du och mamma pizza sen?
- Nej, mamma var inte hemma.
- Nähä, var det bara du och mammas kille hemma?
- Ja, men han låg och sov, han hade druckit så mycket öl.
- Så du åt ensam då?
- Ja...
- Att du klarade allt det där själv, det var väldigt bra gjort!
- Ja, visst var det?!

Inga kommentarer: