måndag 3 maj 2010

Shattered dreams

En kollega från en systerförskola är på samma seminarium som jag. Ja, Pedagogiskt café kallas visst det vi närvarar på. Vi är ungefär 60 personer, varav en är man. Vi får höra om hur personal på en annan förskola inom stadsdelen har arbetat med olika projekt, så att vi kan bli inspirerade. Vilket vi blir.

På väg tillbaka till jobbet pratar jag med min kollega, som blev anställd någon månad innan mig, men som studerade exakt samtidigt som jag och har läst nästan samma kurser som jag. Hon vill jobba på lågstadiet, vilket jag också velat, men inte längre känner något behov av. Hon känner dock ett behov.
- Jag tittar på allt material jag har hemma, alla pärmar fyllda med uppgifter och idéer för lågstadiet och jag känner att det är ett sånt slöseri att det bara står där. Jag vill jobba med det.
- Jag förstår det.
- Så jag kommer nog att söka lärarjobb till hösten.

Det tänker jag hålla för mig själv. Chefen lär bli måttligt glad.

Inga kommentarer: