torsdag 27 maj 2010

Me, myself and I

När jag nu har avslutat förhållandet med Musikmannen för andra gången så försöker jag att analysera vad det var som inte riktigt fungerade. Ja, förutom att vi lever liv som inte fungerar att kombinera med varandra. Att ses 2-3 dagar per månad känns liksom inte som ett förhållande för mig.

Jag kan se att det fanns mönster som även fanns hos Nioåringens pappa, som jag inte gillade då heller. Som t ex att ha en diskussion om någonting, något som jag anser vara en normal konversation, men som mannen i fråga sedan säger sig bara ha skämtat om (för att inte ha mod nog att stå för sin åsikt). Eller det faktum att när jag har ätit färdigt så rensar mannen i fråga mina rester. Vad är det för beteende? Är det vanligt att "folk" (ens partner) gör så? Jag minns att Nioåringens pappa i princip skällde ut mig för att jag rensade bort skit under naglarna över min mattallrik - där en hamburgerkant låg kvar - vilket gjorde att han inte kunde äta den. Musikmannen har ägnat sig åt liknande saker. Måste du rensa rent på tallriken, måste du suga upp sista slurpen i ett glas - när det inte är ditt eget?

Sedan funderar jag på om det här verkligen är viktigt för mig eller inte. Jag tror dock att det är rätt viktigt.

Sedan har jag kommit fram till att jag nog inte fungerar i ett förhållande med en vegetarian. Okej någon som inte äter kött, men åtminstone fisk, eller jag vet inte. Jag måste analysera mera.

Inga kommentarer: