torsdag 18 februari 2010

Dagens (morbida) citat

"Jag var ganska arg för att hon väckte mig." Säger mannen som ströp 28-åriga Erika i hennes hem utanför Stockholm, som anledning till hans handlande.

I Metro idag står att läsa:
"Mannen åtalas nu för mord.
- Han har den inställningen att han i och för sig är ansvarig för hennes död, men att det har skett en olyckshändelse, säger hans advokat Tobias Fälth."

En olyckshändelse?

Jag befarar att det är den här sortens beteende vi kommer att se mer och mer av i framtiden, med nästa generation. Den åtalade mannen är dock 33 år, tydligen. Så det finns väl sådana typer även i min generation, antar jag.

Blint raseri. Jag såg rött. Jag vet hur det känns, och jag skulle lugnt ha kunnat begå mord ett par gånger i livet, men skillnaden är väl att jag aldrig lär göra det...

Inga kommentarer: