torsdag 11 februari 2010

Sju sanningar

Kan jag anta utmaningen från Kära E och berätta sju sanningar om själv? Ja, kanske...

1. Jag har svårt för gropar i bordsmargarinet. Jag försöker bli av med vanan att alltid forma ytan så slät som möjligt efter att jag tagit ur byttan.

2. Jag blir åksjuk när jag åker buss. Ibland även när jag sitter i baksätet i en bil. Jag måste sitta så att jag ser vägen, men även då kan jag känna mig illamående. Önskar ofta att jag hade en spypåse i väskan när jag åker buss. I fall att. Fast det har aldrig inträffat någon incident. Peppar, peppar.

3. När jag drömmer riktigt ruggiga mardrömmar som gör att jag vaknar och känner mig liten, rädd och otrygg så tvingar jag mig själv att tänka på Musse Pigg och Kalle Anka, vilket gör att jag kan somna om.

4. När jag går och klipper mig hos en frisör så blir jag väldigt sällan nöjd. De tillfällen då jag har blivit nöjd kan räknas på min ena hand. Det är inte så att jag sitter tyst och lider, men när jag har sagt till tre gånger så orkar jag inte hålla på mer. Så länge de har klippt tillräckligt mycket, så fixar jag frisyren hemma sedan.

5. Jag dricker aldrig kaffe. Jag avskyr smaken och ogillar lukten. Jag kan inte ens med arraksbollar, för att det påminner så starkt om kaffe. Te är väldigt gott ibland, men bara väldigt sällan. Jag dricker inte rödvin heller. Det är riktigt äckligt. Även de riktigt "fina" sorterna.

6. Purjolök och jag går inte ihop. Inte (Kalles) kaviar och jag heller. För att inte tala om fiskbullar och jag. Det har något med 70-talet att göra, tror jag.

7. Mitt riktiga namn har en aristokratisk överklasston och mitt smeknamn tillhör arbetarklassen så att det förslår. Ibland kan jag känna mig en aning schizofren. Särskilt på senare år när jag ofta använder mitt riktiga namn i jobbet och i offentliga situationer, men mitt smeknamn bland vänner och familj. Jag har också insett att de olika namnen formar mig till två olika personer. Lite som Federley, kanske. Or not.

Nu lämnar jag med varm hand vidare utmaningen och nämna sju sanningar om sig själv till er andra.

2 kommentarer:

Mary sa...

Haha, den där om gropar i bordsmargarinet vet jag om. Så jag försöker alltid släta till ytan om jag varit med en kniv i ditt margarin. Erkänner att jag nångång lämnat nåt litet "gupp" för att utmana dig lite. Förlåt : ) Har fått en del mail med sju sanningar skickade till mig. Har märkt att många sanningar handlar om folks mer eller mindre medvetna kontrollbehov. Intressant. Ska klura lite på mina sanningar...

Lisas syster sa...

Ja, you know, sån e ju jag. Har dock "bättrat" mig avsevärt de senaste åren. :-) Ja, dina sju vill jag ju läsa. Blir det via mail då - lr har du en hemlig blogg...? :-D