söndag 21 februari 2010

Som en sommaräng

Timoteij.

Fyra blonda vackra flickor som sjunger en slagfärdig trall - OCH spelar varsitt instrument. Så svenskt det kan bli?

Just nu ser jag gärna att de vinner hela den svenska Melodifestivalen och de kan nog även vinna den stora i Norge. Deras låt "Kom" låter ju lite likt "Fairytale" emellanåt. Det kan gå hem.

Timotej.

Jag minns reklamen från barnsben, där en blond flicka med långt rakt hår går genom det höga gräset. Den jag ville vara, men aldrig blev. Jag fick använda schampoot istället. Jag minns flaskan exakt. Den vita, med lite udda form och dess breda gröna plastkork med platt topp. They don´t make´em like that anymore.

4 kommentarer:

Ewa sa...

Ja det var lite gulligt och typiskt svenskt. Men såg du vilka fulfula byxor hon den ena tjejen hade?

Lisas syster sa...

Jag vet! Byxorna var det jag kommenterade mest, flera gånger. Någon såg ju ut som om hon skitit på sig, men gick ju att komma över.

Timotej fick mig att tänka på Bodil och vår berättarstig genom skogen. :-)

Ewa sa...

Ha ha det var samma här. Kunde inte sluta kommentera byxorna. Är det där mode eller?

Mmm det var tider det..

Lisas syster sa...

Fast det var ändå bättre än alla de tjejer som har typ shorts på sig, elle rvad det kallas (ser ut som att de har bara trosor på sig)!