onsdag 16 januari 2008

Brus i etern

Det knastrar, ploppar, viner, surrar, rinner och droppar fortfarande i mina öron av öroninflammationen. Ja, och värker förstås. Måltiderna läggs upp efter medicinen och när den bör tas (inte tillsammans med mat, en timme före eller två timmar efter). Jag har fått Kåvepenin tidigare (även för sexåringens inflammation) och jag minns inte att jag då var så styrd av hur maten ska påverka medicinen. Nu för tiden ska ju allt bytas ut mot något alternativ så jag har fått ett penicillin som heter PECEVE. PCV, alltså. Jag var tvungen att googla på det och hittade någon form av barnby, någon form av mjukvara och något som har med motorer att göra. Trevligt.

Jag har absolut fått större förstående för de som har nedsatt hörsel och fattar nu hur mycket omgivande ljud påverkar hur lite/mycket man kan uppfatta av det som sägs nära/till mig.

Inga kommentarer: