fredag 18 januari 2008

Doktorn har talat

8 minuter senare, 140 kr fattigare, och med det betryggande beskedet "det ser bra ut, det kommer att läka", fick jag gå hem från doktorn. Lätt illamående (av medicinen?) och halvt döv. Han såg ingenting bakom trumhinnan. Jag har aldrig fattat det där, jag trodde att trumhinnan täckte hela gången i örat. Doktorn undrade dock vilken medicin jag fått från akutläkaren. "PVC", sa jag, och insåg när jag sa det att det ju är plast. "PCV?", säger doktorn med rungande spansk accent. Han anser att jag nog blivit ordinerad lite för lite medicin - hur många gram ska jag ta? Jag har ingen koll (vilket känns hemskt). Doktorn undrar ifall jag har den i väskan, men nej, den är hemma. Då undrar han om jag kan ringa hem och kolla. Men, va? Brukar folk ha någon hemma dagtid? Mitt hembiträde har sin lediga dag idag.

Inga kommentarer: