onsdag 30 januari 2008

Svaret är: Piratkopia

Sexåringen: Varför står det alltid "Varning" i början av filmerna, mamma?
Lång förklaring, men sedan har hon lärt sig något nytt.
Sexåringen: Men om jag vill hyra ut filmen till en kompis så kan jag ju ta betalt från min kompis och lämna pengarna till videoaffären sedan. Jo, det låter ju rimligt, men tyvärr; nej.

Jag hinner aldrig gå på bio för att se vuxenfilmer längre. Det är inte så svårt att få tillgång till nedladdade filmer - redan innan de släppts på bio i Sverige. Jag tycker det känns så moraliskt fel att göra så. Tänk om jag hade gjort en rulle: jag hade ju velat tjäna pengar på den.

En kurskamrat sa att han väljer att knappt aldrig gå på bio längre. Alla bara pratar, prasslar, äter och knappar på telefonen. Vilket jag kan hålla med om. Det borde skrivas någon form av bioetikettsbok - och det är det inte tantvarning på.

Igår var det en rätt bra rolig historia i "kul på muren" i Bolibompa: Vad får man om man klonar en sjörövare?

Inga kommentarer: