onsdag 9 januari 2008

Paranoid

Ibland känns det som att omvärlden vet något om mig som inte är sant. Som om de har dömt ut mig sedan de har upptäckt någon avskyvärd hemlighet jag ruvar på. Som när 6-åringens lärare snörper på munnen och får den där bestämda minen som säger att jag inte duger eller när ungarna i området tittar på mig som om jag är en utomjording - HUR kan jag veta deras namn och hur VÅGAR jag tilltala dem. Eller när det verkar som att grannarna avsiktligt tittar åt andra hållet eller sätter näsan i vädret. Fast värst är det nog när tjejen i kassan på ICA ser nedvärderande på mig. Då undrar jag verkligen vad jag har gjort för att förtjäna det.

Kan det vara så att de bara har en dålig dag? Eller har de sett en bild av mig på internet där någon har gjort ett kollage av mitt huvud på en naken kropp intill ett slickande djur? Jag skulle så gärna vilja veta.

Inga kommentarer: