torsdag 17 januari 2008

Jag mår illa (1)

Hur kan en 15-årig kille förgripa sig på sina yngre bröder? Var har det då gått snett? Jag vill tro att om jag varit mamma i den familjen så hade jag upptäckt vad som hänt omgående, men jag inser att det är just i tonåren ungdomar vill vara i fred - och lämnas också i fred - så hur skulle det ha upptäckts?

15-åringen är nu 18 år och har en flickvän som han är förlovad med. "Hon blev jättebesviken när jag berättade vad jag hade gjort, hon fattade inte hur jag kunde. Men jag är en helt annan människa idag och det är den hon älskar." Hur kommer hon att kunna låta bli att tänka på det varje gång de är nakna tillsammans?

Jag tänker att det är tur att det finns människor som kan förlåta och att det finns platser där folk som 15-åringen kan få hjälp för jag skulle aldrig kunna förmå mig att göra varken det ena eller det andra.

Inga kommentarer: