fredag 18 januari 2008

Studentliv

Det roligaste med att vara student är att träffa alla andra studenter. På gott och ont. Jag som inte har möjlighet att hänga i barer eller festa, får främst lära känna mina klasskamrater genom grupparbeten och under fikapauser. En majoritet av dem är tjejer. Vissa fastnar jag för och blir vänner med, vissa är på tillfällig visit i mitt liv, men lika välkomna tillbaka, och vissa kan jag vara glad ifall jag slipper arbeta med framöver. Det är otroligt givande att träffa de yngsta tjejerna och höra dem prata om, och fundera över, sina liv. Det gör ofta att jag reflekterar över mitt eget liv och de mål jag hade som yngre. Vem var jag, vem blev jag och hur trivs jag med det? Jag unnar alla tid till reflektion, jag anser att det är bra för den mentala hälsan.

Inga kommentarer: