onsdag 19 november 2008

Efterklok är fint att vara

Motvilligt tog jag med ett gäng böcker och satte mig i skolan och skrev istället för hemma (eftersom vi har lektion på e m). Uppgiften var redan påbörjad, men det var svårt att komma vidare. Sedan började det flyta på och jag skrev i ett par timmar. Halva arbetet färdigt, ca 4 A4.

Jag sparar alltid ofta på datorn. Och alltid på fler ställen än ett. Är det riktigt stora arbeten så skickar jag det även på mail till mig själv. Nu sparade jag ofta, men bara i en fil, den jag jobbade med.

När jag så skulle spara det sista stycket så får jag ett besked att det inte är möjligt, filen finns inte, datorn hittar inte ens mitt USB. Ja, ja, tänkte jag. Jag får väl skriva om det sista sedan då. Men katastrofen var ett faktum när datorn gav mig meddelande på meddelande om att något var galet. Filen var borta. Raderad totalt, inte en bokstav fanns kvar.

Flera dagars arbete åt pipan. Och min skrivtid som är så dyrbar. Eller rättare sagt obefintlig. Gråtfärdig fick jag en konstig värk i närheten av hjärtat. Känns som att det strålar ut i armen. Undrar vad det kan vara.

Inga kommentarer: