fredag 14 november 2008

Jag är väl bildad, för tusan

I morse berättade sjuåringen för mig om hennes samtal på Fritids igår. Sjuåringen satt med sin klasskamrat Leila och pratade med Fritidspedagogen Maggan. Maggan hade ett halsband med två namn på.
Leila: Vems namn är det?
Maggan: Barnens.
Sjuåringen: Dina barn?
Maggan: Ja, mina barn.
Sjuåringen: Jag tänkte att det kunde varit någon annans barn.
Maggan: Då hade det inte varit mina barn.
Sjuåringen: Du kunde ju ha adopterat dem.
Maggan: Ja, då hade det varit mina barn ändå.
Sjuåringen: Eller någon annan kunde ha fött dem till dig.
Maggan: Eh, ja, då hade det också varit mina barn...
Leila: Hur kan någon annan föda barn till dig?
Maggan: Alltså, det kommer man överens om och pratar om och....

Sedan blev det visst en rätt lång förklaring, enligt sjuåringen. Då frågade jag hur det kom sig att hon visste att någon annan kunde föda ens barn (fastän jag visste svaret, så ville jag få det bekräftat).
- Vad då, jag ser väl på "Vänner"?! Jag tycker faktiskt att det är bättre än alla program på Nickelodeon!!

Inga kommentarer: