onsdag 5 november 2008

Underhåll mig, älska mig

En kille jag var tillsammans med för några år sedan ställde alltid frågan: "Har det hänt något kul?" i sms och mail eller över telefon. Jag visste inte riktigt vad jag skulle svara och vande mig aldrig riktigt vid frågan. Det kändes kravfullt att mitt liv alltid måste innehålla något "kul", för att det skulle vara tillräckligt intressant för honom att höra om det. Ändå tänkte jag att jag säkert övertolkade det hela. Fast när jag avslutade förhållandet så insåg jag att jag nog inte hade övertolkat; han hade nog hela tiden förväntat sig att jag skulle ha något spännande att komma med. En dag kunde inte vara en någorlunda innehållslös vardag: i så fall levde vi inte riktigt.

När jag nu trevande inleder ett potentiellt förhållande och min partner ställer just den frågan så får jag anstränga mig för att hejda den röda saftblandaren från att snurra igång i huvudet.

Inga kommentarer: