tisdag 18 november 2008

Korvsnattare

På t-banan på väg hem igår. En kvinna med grisrosa mössa pratar rakt ut om något med lägenheter. Mannen intill henne säger:
- Förlåt, jag hörde inte...?
- Jaha, äh, jag bara pratade rakt ut.
- Jaha, okej.
- Ja. NU SKA VI HA KORV OCH RÄKSALLAD!
- Eh, jaha...?
- Ja, inte sån som finns i korvkiosken. Den ser god ut, men det är den inte. Man måste ta den korv och räksallad som finns på ICA.
- Jaha, ja...

Hon klev av på samma station som mig och gick in på samma ICA som jag. När jag står i kassakön kommer hon (med sin stora bag i handen) och gör precis det som alla uppenbara snattare gör; försöker se oskyldiga ut. Hon tittade på allt som fanns intill kassan, passerade sedan kön och på vägen hasplade hon ur sig:
- Jag har inte köpt något.
Och jag väntade på att kassören skulle reagera, men det gjorde han inte.

Inga kommentarer: