tisdag 18 november 2008

Mördare på t-banan

Mitt största intresse är nog att betrakta andra människor, att se hur de agerar, reagerar och konverserar. Jag minns att mina kompisar ofta påpekade att jag, i 20-års åldern, satt och glodde en aning väl öppet på någon. Jag tror att jag har blivit något mer subtil sedan dess. Det upphör aldrig att intressera mig hur folk beter sig. På senare tid har det blivit mer intressant att se vad folk gör med sina mobiltelefoner; vad de talar om eller möjligtvis vad de skriver om. På t-banan strax efter lunch idag så klev det på en kille vid centralen. Han hade flera kassar och satte sig intill mig, med det där bredbenta jag-är-en-cowboy-som-har-ridit-på-en-häst-hela-mitt-liv-sättet som bara vissa män har. Han såg sig omkring i vagnen flera gånger och sedan skrev han ett sms som löd: "Jag sitter i samma t-banevagn som eye n eye. Ska jag döda honom?" och skickade det till någon.

Inga kommentarer: