söndag 27 december 2009

Den röde mannen dödar

På tuben ut mot förorten, efter att jag lämnat bilen, så sitter jag i närheten av tre killar. När jag lyssnar på dem så tror jag att de är i övre tonåren, men när jag tittar på dem så tror jag att de är närmare 30. De har kepsar och huvtröjor. Två av dem delar lurar och sitter och gungar med huvudet. Den som ser äldst ut säger till den som ser yngst ut:
- Redman är fett bra asså, tycker du inte det?
Den yngste ser tveksam ut, han funderar. Den äldste fortsätter.
- Asså, Redman e fett underestimated. Om du tittar på hans lyrics och beats, asså han mördar. Jag gillar hans video när han har micken typ här uppe vid tinningen å ända ner till munnen, kolla så här...

Alla tre vrider på huvudet och tittar på några t-banevagnar modell äldre som puttrar förbi oss på andra sidan perrongen. Mitt bland vagnarna åker det en orange vagn som ser uråldrig ut. På den står det SL snöblåsningsvagn. Killarna sitter med öppna munnar. När vi åker vidare sitter de tyst och gungar med huvudet.

Inga kommentarer: