fredag 18 december 2009

Att ha mage

Sex månader sedan Pappan träffade Åttaåringen. Han får själv bestämma vilka dagar som passar då Åttaåringen kan vara hos honom. När det kommer till kritan så kan han ändå inte köra (ca två timmars bilfärd) och hämta henne, för hans bil har frugan - som ska jobba - och han kan inte låna bil av någon. Dessutom har han haft så låg årsinkomst i år, så det är väl inte mer än rätt att jag också kör någon gång.

Fastän jag inte har någon bil.
Fastän jag har ännu lägre årsinkomst.
Fast det ska vi ju inte tala om förstås.

Så jag fixar, jag böjer mig så att ryggen nästan knäcks, för att jag vet hur stor Åttaåringens längtan efter att få träffa sina halvsyskon och kusiner är.

Sedan visar det sig att även Pappan ska jobba när Åttaåringen ska vara där. När jag berättar det för Åttaåringen så rycker hon på axlarna och säger:
- Det gör inget. Jag vill mest träffa Sjuåringen och Sexåringen (halvsyskonen).

Så när Åttaåringen väl är hos Pappan så är det alltså Pappans frus mormor som kommer att ta hand om barnen. Det känns ju tryggt. Not.

Inga kommentarer: