fredag 25 december 2009

Hur träffar man någon?

Fikade med mina kusiner för snart en vecka sedan. En av dem berättade om en (manlig) kollega som gick på danskurs. Inte så mycket för att lära sig dansa, som för att försöka träffa någon att gå på dejt med. Det är kanske så "vi" gör i min generation. Eller?

Vid skilda tillfällen under hösten har jag suttit i samtal med en manlig kurskamrat som är 22 år och en dito kvinnlig som är lika gammal (ung). Vi har diskuterat relationer och de frågade mig hur man egentligen kan träffa någon, någon att vara tillsammans med och tycka om. Jag fascineras. Både över att de inte ser några tillfällen någonstans - och att de ser på mig som så pass vis att jag har råd att ge.

De anser inte att krogen har så mycket att ge, de har gått igenom bekantskapskretsen och de skulle aldrig någonsin söka sällskap via internet. Så, vad ska jag svara dem? Jag kanske ska presentera dem för varandra...

Inga kommentarer: