tisdag 22 december 2009

Waste of money

Idag var Åttaåringen och jag på bio och såg "Arthur och Maltazard", den andra filmen om Arthur och minimojerna. Det var nog den sämsta barnfilm jag någonsin sett, tror jag. (Visserligen såg vi "Polarexpressen" häromdagen och den var uruselt tecknad, men det var ändå en rätt bra historia och ganska spännande.)

Genom hela Arthurfilmen satt vi och väntade på att den skulle börja, att historien skulle ta fart och att det skulle börja bli spännande, men inget hände. Inte förrän de sista fem minuterna blev det tillslut en aning spännande och började bygga på den tidigare filmen. Sedan var det abrupt slut och alla i salongen satt häpna och besvikna kvar och kände sig lurade.

Intill oss satt en pappa med sin son i ungefär samma ålder som Åttaåringen. De hade inte sett den första filmen - och jag tror inte att den här filmen kan ha gett dem ett jota.

Det är upplagt för en 3:a, men den lär vi inte betala för att se på bio.

En film som jag verkligen är nyfiken på är den udda versionen av Alice som snart kommer. Den lär vi knappast se på bio heller dock.

Inga kommentarer: