måndag 2 mars 2009

Att bli eller inte bli...

...gravid. Det är inte ens en fråga för mig. Det finns inte med på agendan, eller ens på min världskarta. Bara just därför skulle det väl vara så väldigt lustigt om jag "plötsligt" blev gravid. Not.

P-piller går bort, vill inte knapra piller (och tror inte att jag får det heller), hormonstav och pessar, nej, tack det känns inte så trevligt. Helst av allt skulle jag ju vilja sterilisera mig, men jag är så attans feg och vågar inte genomgå operationen. Kvarstår kondom alltså. Varför är killar så förbaskat anti mot det? Jo, jag förstår att det inte känns lika mycket med den på, men betänk konsekvenserna...!

- Jag har inga sjukdomar, säger då partnern.
Nähä, nä, men det kan ju Nisse som går på gatan också säga. Dessutom: i min ålder så är jag mer orolig över att möjligtvis bli med barn. Någonsin tänkt på det lilla resultatet?

Inga kommentarer: