söndag 8 mars 2009

Noll flyt

Förra veckan var sjuåringen på testsimning för simklubben för att se vilken nivå hon ligger på ifall hon ska börja i simskolan igen. I mitt stilla sinne tänkte jag att hon kommer att få börja om från början. Hon gick på intensivkursen i somras och då lyckades hon i alla fall släppa taget om en vuxen (alt. kanten) och simma så pass att hon fick några märken. 10 meter kunde hon simma då, men det har hon inte kunnat sedan dess. Däremot är det mer flytförmågan jag är orad över, den är i princip obefintlig. Så också under testet. Thank God att hon inte var ensam om att ligga på den (låga) nivån. Det var en kille också som inte kunde. Jag kände igen honom, han är nästan två år äldre än sjuåringen. Övriga tio ungar - alla jämnåriga eller yngre än sjuåringen - simmade som om de aldrig gjort annat i sitt liv och dök orädda i på det allra djupaste i den stora bassängen. Simtagen kanske inte var de bästa, men flytförmågan den var det sannerligen inget fel på. Jag önskar så att sjuåringen också ska våga.

Återstår att se i vilken grupp klubben väljer att placera sjuåringen.

Inga kommentarer: