torsdag 26 mars 2009

Som att skolka - från vardagen

Efter promenader åt olika håll i stan passerade Musikmannen och jag en musikaffär, där Musikmannen kände ägaren, som råkade stå utanför just då. Ägaren berättade bland annat för oss att han köpt en signalstörare när han var i England senast. Den använde han sig av ibland när han ledsnade på alla människor och deras snack i mobiler på t-banan. En sån manick skulle jag vilja ha.

Sedan vandrade vi vidare och lunchade tillslut på Liljevalchs. Maten var makalöst god! Intill mig satt en kvinna och läste en bok som verkade intressant, så tillslut frågade jag vad det var. Hon jobbade på förlaget där boken var nyutgiven, den heter Drottningar i Sverige och författaren (tror jag det var) skulle hålla ett föredrag på Livrustkammaren ikväll.

Inga kommentarer: