onsdag 11 mars 2009

Ungdomliga jag

Idag skulle eleverna gissa hur gammal jag är, då jag diskuterade tid och historia med dem. Vi konstaterade att jag var född på 1900-talet. Sedan säger en av dem ärligt:
- 23 år.
- Menar du att jag är 23 år gammal eller att du tror att jag är född 1923? (kände jag mig nödgad att fråga)
- Att du är 23 år.
- Vad snäll du är!! Nej, äldre är jag.
Han såg väldigt fundersam ut (han har ändå en syster som är 16 år) och sedan gissade andra på 40 år...

Efter skolan handlade jag på systemet. Kassörskan såg tveksamt på mig, gick sedan och hämtade det jag ville ha, men när hon kom tillbaka och långsamt gav mig flaskan samtidigt som hon studerade mig så sa hon:
- Får jag se ditt leg?
- JA ABSOLUT! skrattade jag och visade det.
- Jaha, där ser man, ja, jag tvekade ifall jag skulle fråga eller inte...

Inga kommentarer: