tisdag 19 augusti 2008

Ingen bra dag. En riktig parodi faktiskt

Vaknade med taggtråd i halsen.
Medan jag gjorde frukost insåg jag att jag tagit i med för lite tid när jag planerade sjuåringens göromål på morgonen.
Stressad tappade jag en äggkopp ur köksskåpet.
Äggkoppen föll rakt ned i den fulla tekoppen som stod på diskbänken.
Skållhett te stänkte upp på min mage och brände mig.
Åkte till en arbetsintervju i långtbortistan (Arninge) och höll på att kräkas av den irrande bussfärden på slutet.
Under intervjun insåg jag att jag nog tagit mig vatten över huvudet (jag är visserligen administrationsperfektionist, men ingen bokföringsexpert), men jag var välkommen att börja jobba nästa vecka. (Killarna på firman var f ö dagens höjdpunkt.)
Bussen tillbaka dök aldrig upp, väntade i över 30 min, tog sedan en annan buss som irrade in på varenda återvändsgränd i norrort: när jag skymtade Roslagsbanan kastade jag mig av, kräkfärdig (bussar gör mig åksjuk, dåliga busschaufförer gör mig mer än illamående).
När jag väntade på banan åt jag en brödbit och tänkte att jag borde se upp så att det inte sitter en geting på den.
Sedan stoppade jag en brödbit och en geting i munnen, det sved till ordentligt på tungan.
Jag kände mig febrig och yr och hade huvudvärk.
2 ½ timme efter att jag gick från intervjun var jag hemma.
Katten hade bajsat på badrumsmattan.
Efter en timmes djup sömn hämtade jag sjuåringen.

Nu vågar jag inte göra en enda sak till idag.

Inga kommentarer: