fredag 15 augusti 2008

Om det var min medalj

När jag förklarar för sjuåringen och hennes jämnåriga kompis Anna vad som hänt inom brottningen i OS och berättar om hur Ara lämnade medaljen på mattan, så ser de storögt på mig och lyssnar uppmärksamt. Fastän jag lämnar det öppet ifall någon domare har gjort fel så blir de upprörda och tycker det hela är hemskt. Att han lämnat medaljen bryr de sig inte så mycket om. De tror stenhårt att de som dömde ville se italienaren vinna. Sjuåringen säger:
- Om det var jag, om vi säger att jag var t ex 15 år och brottades och var där och det blev så för mig, då skulle jag aldrig brottas mer, jag skulle vara så himla arg. Även om du...eller pappa för den delen...skulle säga till mig att jag skulle fortsätta brottas så skulle jag aldrig mer göra det, för jag skulle vara så besviken och arg!

Inga kommentarer: