lördag 30 augusti 2008

Opinionsmätning ad acta

När jag kommer fram till frysen med glutenfria produkter på Hemköp på Åhléns city så står där en kvinna med ett block och ser fundersam ut. När jag öppnar frysen börjar hon ställa frågor till mig och sedan blir jag kvar i en lång diskussion kring glutenfria produkter och hur det är att leva med glutenallergi. Damen utför en kort undersökning som någon på Handelskammaren har beställt. Damen har åkt runt och tittat i diverse butiker på vilket sortiment som finns. Jag delar med mig av vad jag vet, hur vår vardag ser ut och vilka produkter vi brukar använda. Damen tar mitt namn och verkar ha lärt sig mycket nytt. Tillslut kommer det en kvinna som också vill in i fysen, då lämnar jag över. Damen börjar ställa frågor även till den kunden - som svarar att hon mest bakar själv.

Det skulle vara intressant att ta del av resultatet av den där undersökningen sedan, men jag misstänker att den nog arkiveras i det runda arkivet.

Inga kommentarer: