tisdag 12 augusti 2008

Vi är inte som andra, vi är aliens

Bakom mig i kön på ICA står en kvinna (40-45 år) och hennes tonårsdotter. Mamman har några bilringar och dottern har begynnande dito. Intill kassan står en hylla med Ballerinakex med flera 2-pack i en kartong. Tonårsdottern säger till mamman:
- Men...jag fattar inte....vad är vitsen med 2-pack...?
- Nej, vem fattar det, men det är inte gjort för människor som du och jag.
- Vad då, vad menar du?
- Ja, men, det finns ju människor som kan äta en pralin i sju tuggor också.
- Jaha...jag fattar inte...
- Ja, men jag menar, det finns ju de som kan öppna en chokladkaka och bara ta en ruta och vara nöjd med det.
- Jaha.
- Och det skulle ju varken du eller jag kunna. Så du fattar kanske vad jag menar, det är inte gjort för människor som du och jag.

Vad mycket skit vi för över på de stackars barnen, hur galet formar vi dem inte...

Inga kommentarer: