måndag 4 augusti 2008

SvD vs DN

När jag var yngre (läs: för 15 år sedan) föredrog jag Dagens Nyheter, den kändes hyfsat lättläst, luftig och bra uppbyggd. Svenska Dagbladet kunde jag knappt ta mig igenom och den kändes svårtolkad och krånglig. Nu har jag varierat mellan tidningarna i snart två år, med diverse uppehåll då jag inte funnit ett tillräckligt bra erbjudande eller inte funnit det värt att ha någon papperstidning alls. Under tiden har jag insett att jag har skiftat åsikt. Nu kan jag inte riktigt med DN, den känns fattig och krånglig, medan jag känner mig hemma i Svenskan och tycker att upplägget är smidigt.

Sedan har jag bara hittat studenterbjudanden från Svenskan, och dessa är så billiga att de knappt går att motstå. Så, sorry, DN, det blir svårt att vinna mig tillbaka.

Inga kommentarer: